شیرینی لیمویی | دستور پخت و طرز تهیه شیرینی لیمویی

به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

 
مواد لازم کرم لیمویی
شیر 1 لیوان
رنده پوست لیمو 1 عدد
آبلیموی تازه. یک سوم لیوان
شکر 5 قاشق غذاخوری
پودرکاسترد یا نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری سر پر
وانیل نصف قاشق چایخوری
کره یک قاشق مرباخوری
مواد لازم شیرینی لیمویی
تخم مرغ 2 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک یه پنس
پودر قند یک لیوان
روغن مایع یک لیوان یه بند انگشت سرخالی
نشاسته ذرت یک لیوان
آرد حدود سه تا سه ونیم لیوان
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
پودرنارگیل به میزان لازم
مراحل تهیه کرم لیمویی

1. برای درست کردن این شیرینی در خانه ابتدا کرم مخصوص آن را آماده می کنیم. برای این کار در یک ظرف مناسب شیر و رنده پوست لیمو را مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید.

2. همین که به جوش آمد کافی است و سریع از روی حرارت برمیداریم و بعد از کمی خنک شدن از صافی رد می کنیم و آن را کنار می گذاریم.

3. حالا در یک ظرف دیگر آبلیمو + شکر + پودر کاسترد + وانیل را مخلوط می کنیم. سپس شیر را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد باهم به خوبی مخلوط و یکدست شوند.

4. حالا مواد مان را روی حرارت می گذاریم و به صورت مرتب هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. بعد از اینکه به غلظت فرنی رسید، موادمان را توی ظرفی می ریزیم و روی ظرف سلفون می کشیم تا رویه نبندد. بعد داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود و آماده استفاده شود.

 
مراحل تهیه شیرینی لیمویی

1. پس از آماده کردن کرم نوبت شیرینی است. برای این کار در یک ظرف مناسب تخم مرغ ها + وانیل + نمک + پودر قند را با همزن دستی خوب هم می زنیم تا یکدست شود. سپس نشاسته ذرت + بیکینگ پودر را اضافه و مخلوط می کنیم.

2. حالا نوبت اضافه کردن آرد است. برای این کار ابتدا یک لیوان آرد را اضافه و مخلوط می کنیم. سپس بقیه آرد را به تدریج اضافه می کنیم و با دست مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم بدست بیاید. توجه کنید باید آرد به اندازه ای بریزید تا خمیر زیادی سفت نشود.

3. در ادامه برای راحتی کار خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. بین دو کیسه فریزر خمیر را باز می کنیم. توجه کنید قطر خمیر اگر زیاد نازک باشد خشک می شود و نباید زیاد ضخیم باشد چون توی فر می پزد و دو برابر می شود. پس سعی کنید قطر خمیر به اندازه باشد.

4. حالا بر روی سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم تا آماده باشد. سپس با کاتر مورد دلخواه خود شروع به قالب زدن می کنیم و شیرینی ها را داخل سینی فر با فاصله کنار هم می چنینم. من از کاتر دایره استفاده کردم.

5. بعد از کاتر زدن خمیر اول، برای خمیر دوم از کاتری استفاده می کنم که وسط آن گودی داشته باشد و یا اینکه از همان کاتر استفاده می کنم و وسط شیرینی ها را به شکل گودی برمی دارم. دقیقا مطابق تصویر زیر :

کاتر زدن شیرینی لیمویی

نحوه کاتر زدن شیرینی ها

6. حالا سینی حاوی شیرینی ها را داخل فر گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد می گذاریم تا شیرینی ها بپزد. توجه کنید همین که زیر شیرینی ها طلایی شود کافی است و لازم نیست روی شیرینی ها طلایی شود. (برای گرم کردن فر آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

7. حالا بین هر دو لای شیرینی کرم لیمویی یا هر چیز دیگری که دوست داشته باشید می زنیم و اون لای شیرینی که وسطش گودی دارد، را روی لایی که گودی ندارد می گذاریم و بعد دور تا دور شیرینی کمی دیگر کرم لیمویی می زنیم و بعد جاهایی از شیرینی که کرم لیمویی دارد، کمی پودر نارگیل زعفرانی می ریزیم.

8. در انتها در صورت تمایل می توانید مثل من کمی پودر قند الک شده روی شیرینی ها بریزید. پس از تمام شدن کار خواهید دید که این شیرینی در کنار کرم لیمویی و پودر نارگیل زعفرانی چقدر خوشمزه می شوند. امیدوارم از خوردن این شیرینی هایی لیمویی خوشمزه لذت ببرید.

منبع : شیرینی لیمویی




:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 19 فروردين 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی